Plus magazine

Waarom het hertekenen van merkwaarden je dichter bij je lezer brengt

Hoe maak je het merk Plus Magazine weer helder, eigentijds en relevant, zonder de trouwe lezer te verliezen?
En hoe vertaal je dat aangescherpte merk naar een jaarcampagne via radio, print en direct mailing?

De aanpak verliep in twee fases.

Fase 1: We doken in het DNA van Plus Magazine. In workshops scherpten we de merkwaarden aan en herdefinieerden we de purpose. We onderzochten hoe Plus op een originele en relevante manier aanwezig kan zijn in het leven van de doelgroep — via activaties, acties, branded content en events. We ontwikkelden heldere persona’s, die de leefwereld van de lezer concreet en herkenbaar maakten.

‘Hoe beter je je lezers kent, hoe beter je je merk afstemt op hun leefwereld.
En hoe groter de kans dat je als merk een betekenisvolle plek in dat leven krijgt.’

Fase 2: Op basis van die nieuwe positionering creëerden we een herkenbaar radiospot-format, die flexibel ingevuld kon worden doorheen het jaar. Elke maand een andere inhoud, maar steeds dezelfde warme toon. De radiospots werden aangevuld met printadvertenties en direct mailings, om zo één consistente jaarcampagne te vormen die het opgefriste merk in de markt zette.

MEER CASES

Go to market + BrandScan + Inspiration sessions & brainstorms + Purpose & Branding + Website & user flows + Storytelling + Company values + Culture tuning + Branded Content + Content creatie & planning + Service Design + Employer Branding

Ask Rotkop, get your customer.

Seeing and responding the way a real human would, that’s what I do. How big is the gap between what you want to tell and the person who needs to hear it? Between what you offer and what actually matters to them? I help align your story and your offering with the expectations of your audience. Because at the end of the day, you're not talking to "target groups," you're talking to human beings.