Hoe een bestaande branding naar een hoger niveau tillen door een positionerend verhaal en eigen tone of voice toe te voegen?
Succes Koffie kreeg recent een nieuwe branding, maar het verhaal bleef te warrig en weinig onderscheidend.
Vanuit het dna van het bedrijf, de cultuur en de mensen die er werken, werd een scherpe purpose gecreëerd: Succes Koffie, die koffie die altijd, ergens voor een beetje succes zorgt.
‘Een branding-oefening zonder purpose is louter vormgeving.’
Die belofte werd doorvertaald naar een eigen tone of voice, een eigen attitude in koffieland.
Sleutelstuk werd de Succes Koffie website, waarvoor we in co-creatieve workshops de juiste flows bepaalden. Flows die informatie, merkverhaal en nudge-technieken combineren om verschillende doelgroepen warm maken voor Succes Koffie.
Kijken en reageren zoals een echte mens dat zou doen, dat is wat ik doe. Hoe groot is de kloof tussen wat jij wil vertellen, en de persoon die dat moet horen? Tussen wat jij aanbiedt, en hij gebruikt? Ik help om jouw verhaal en aanbod te laten aansluiten bij de verwachtingen van je doelgroep. En ja hoor, dat zijn gewone mensen.
