Waarom het hertekenen van merkwaarden je dichter bij je lezer brengt
Hoe maak je het merk Plus Magazine weer helder, eigentijds en relevant, zonder de trouwe lezer te verliezen?
En hoe vertaal je dat aangescherpte merk naar een jaarcampagne via radio, print en direct mailing?
De aanpak verliep in twee fases.
Fase 1: We doken in het DNA van Plus Magazine. In workshops scherpten we de merkwaarden aan en herdefinieerden we de purpose. We onderzochten hoe Plus op een originele en relevante manier aanwezig kan zijn in het leven van de doelgroep — via activaties, acties, branded content en events. We ontwikkelden heldere persona’s, die de leefwereld van de lezer concreet en herkenbaar maakten.
‘Hoe beter je je lezers kent, hoe beter je je merk afstemt op hun leefwereld.
En hoe groter de kans dat je als merk een betekenisvolle plek in dat leven krijgt.’
Fase 2: Op basis van die nieuwe positionering creëerden we een herkenbaar radiospot-format, die flexibel ingevuld kon worden doorheen het jaar. Elke maand een andere inhoud, maar steeds dezelfde warme toon. De radiospots werden aangevuld met printadvertenties en direct mailings, om zo één consistente jaarcampagne te vormen die het opgefriste merk in de markt zette.
Kijken en reageren zoals een echte mens dat zou doen, dat is wat ik doe. Hoe groot is de kloof tussen wat jij wil vertellen, en de persoon die dat moet horen? Tussen wat jij aanbiedt, en hij gebruikt? Ik help om jouw verhaal en aanbod te laten aansluiten bij de verwachtingen van je doelgroep. En ja hoor, dat zijn gewone mensen.
